Nu, Mark Zuckerberg nu a zguduit miercuri lumea odată cu lansarea unui smartphone Facebook. Nici nu a lansat mult-discutatul parteneriat cu Skype. Cu toate acestea funcţionalităţile anunţate de fondatorul Facebook vor schimba fără îndoială felul în care interacționăm cu prietenii dar mai ales cu identitatea noastră digitală de acum înainte.



Informaţia ta, în calculatorul tău

Zi de zi alimentăm Facebook cu tone de informaţii personale: numere de telefon, adrese, hobby-uri, geolocaţie, evenimente la care participăm. E greu de monitorizat toată informaţia pe care o punem pe reţeaua de socializare, cu atât mai mult cu cât nu o putem vizualiza dintr-o dată, aşa cum am face-o cu un fisier din calculator.

“Până acum nu a existat nicio metodă de a decărca toată informația de pe Facebook ” a explicat Zuckerberg. “Însă de foarte multe ori oamenii vor să abă o copie a informațiilor pe care le pun pe Facebook.”

Și de acum pot. Opțiunea Download Your Information face ca tot ce știe Facebook despre tine – de la albume foto, la comentarii sau mesaje lăsate pe wall-ul prietenilor – să poată fi descărcat într-un singur fișier Zip.

Intenția echipei Facebook este ca, prin centralizarea tuturor informațiilor pe care un utilizator le face publice celor din rețeaua lui, să ajute utilizatorii să ia decizii informate în legătură cu ce să împărtășească sau nu cu lumea digitală.Această opțiune s-ar putea dovedi însă un nou călcâi al lui Ahile pentru companie în condițiile în care download-ul informațiilor personale ale utilizatorilor ar putea fi spart. De aceea, atunci când download-ul informațiilor personale este cerut, link-ul de download va fi trimis prin mail, iar acesta odată accesat utilizatorul va trebui să se logheze din nou pe Facebook. Iar dacă asta nu e suficient pentru a asigura securitatea datelor, faceți cunoștință cu social CAPTCHA. Acesta este un nou sistem testat de Facebook, similar în intenție cu tradiționalul captcha, care le cere utilizatorilor să identifice o serie de poze ale prietenilor lor pentru a primi accesul la informație.

Dashboard-ul vieții digitale

Din ce în ce mai multă informație produsă de utilizatorii Facebook este împrăștiată pe întreg world wide web-ul, prin intermediul Facebook Connect, astăzi peste un milion de site-uri din întreaga lume folosind acest instrument, conform lui Zuckerberg. Până acum însă monitorizarea site-urilor și aplicațiilor care au acces la informații de pe platforma Facebook a fost aproape imposibilă.

Pentru a rezolva această problemă Facebook a lansat noul dashboard, despre care Zuckerberg spune căeste o modalitate la îndemână de a ne “audita” informația online. Prin intermediul său vom putea vedea ce aplicații folosesc datele noastre, ce tipuri de permisiuni le-am dat diferitelor aplicații sau site-uri și cum anume le folosesc acestea. Asta pentru că în dashboard utilizatorii vor putea vedea care au fost cele mai recente accesări ale informațiilor sale personale – un fel de “log detaliat al accesului”.

Totodată, prin intermediul dashboard-ului, utilizatorii Facebook își vor putea schimba sau ajusta dintr-un singur loc setările și permisiunile acordate diferitelor aplicații.

Cine prieteni tăi (adevărați) ?

De acum Facebook știe!

Compania a introdus Grupurile, un feature care le permite utilizatorilor să interacționeze cu mici grupuri de oameni în parte – familie, foști colegi de liceu, colegi de muncă.

Această mișcare ar trebui să rezolve una dintre cele mai mari probleme ale Facebook: nu toți cei care sunt în lista ta de friends îți sunt cu adevărat prieteni, și de multe ori nu vrei ca toți dintre aceștia să aibă acces la toate informațiile pe care le postezi pe facebook.

“Dacă cineva face parte din familia ta, sau e iubitul tău, sau interacționezi des cu ei, probabil că te interesează mai mult ce postează aceștia în timp ce cu cineva cu care n-ai mai vorbit de mai bine de un an poate că îți pasă dacă s-au căsătorit sau li s-a născut un copil dar probabil că nu vri vrea să afli ce au mâncat la micul dejun”, a mai adăugat Zuckerberg.

Înainte de lansarea feature-ului Grupuri, Facebook a inițiat “soluții naive” la această problemă. Pe scurt Facebook le-a cerut utilizatorilor să își construiască propriile liste. Conform lui Zuckerberg, mai puțin de 5% dintre utilizatorii platformei au folosit această opțiune iar și mai puțini utilizatori au ajuns pe mai mult de o singură listă. Soluția Facebok? Hai să construim un algoritm!

Astfel, Facebook a dezvoltat un “index pentru fiecare relație” care va urmări prietenii față de care ești cel mai apropiat și pe cei față de care nu. De aici Facebook va începe să îți sugereze diferite grupuri și te va ajuta apoi să le populezi.

“Vă putem ajuta să vă dați seama… cu cine e cel mai probabil să fiți apropiați “, a explicat CEO-ul rețelei sociale, care a estimat că în timp, acest feature va putea ajunge să fie folosit în proprție de 80% de utilizatori.

Aceste grupuri vor putea fi editate de utilizatori și vor servi ca bază pentru o serie de noi aplicații pe care compania urmează să le ofere acestora, ca de exemplu chat-ul de grup și editarea documentelor în comun. (RIP Google Wave!)

sursa: money.ro